Na hranici


Ve středu 18. května 2016 jsem způsobil „proryv“ u bývalé obce Myslív. Vystoupil jsem v ŽST Česká Kubice. Ve stanici, kam byl vstup veřejnosti v době Železné opony zakázán. A co víc. Dovezl mi do ní imperialistický vlak společnosti Oberpfalzbahn.


Hned vedle stanice je budova, kde do 70tých let byla OPK Česká Kubice, později přestěhováno na Spálenec. Budova v Č. Kubici je opravena a je v ní bordel, na Spálenci byla zbourána. Za Českou Kubicí se mi otevřel pěkný výhled do kraje a tento rozhled mi doprovázel po celou cestu. Jen málokde je vidět průběh bývalé signálky tak jako zde. Kopírovala totiž silnici od Spálence až za Všeruby. Čerchov, Hohenbogen, kopce západní Šumavy, domy na německé straně těsně u hranice, čára překrytí.


To vše se střídavě objevuje po celou cestu. Chátrající budovy bývalé roty Maxov, opuštěné ve Všerubech nebo pomník k uctění památky příslušníka Stráže obrany státu Vojtěcha Retta připomínají události tohoto pruhu krajiny. Krajiny strážců hranice.

Fotografie jsou k vidění ZDE.


Jirka


Kalendář akcí