Jarní setkání turistů Karlovarského kraje

Jarní setkání turistů Karlovarské oblasti nabídlo 5 tras. Mně se z nich nejvíce líbily ty, které vedly přes vrch Lesný. Ten je se svými téměř 1000 metry nejvyšší kopec Slavkovského lesa. Trasu jsem si mírně upravil a vyrazil na ni z Dolního Žandova, přes Úbočí, kde začalo dlouhé stoupání na zmíněný vrchol. Ten je sice nejvyšší, ale když na něj vylezete, tak z něj žádný výhled nečekejte. Svůj název Lesný nemá náhodou. Při sestupu jsem se krátce zastavil na zřícenině hradu Kynžvart a po té klesal dále do Lázní Kynžvart, kde byl cíl. V tomto lázeňském městečku mne nejvíce zaujal zámecký park. Odpočinek v něm mi dodal novou energii, takže místo původně plánované cesty vlakem z tohoto města, jsem se rozhodl prodloužit si trasu až do Mariánských Lázní. Což se ukázalo jako správná volba, neboť jsem cestou narazil na pěkný a chutný minerální pramen (zatím bez vedlejších účinků) se zajímavým názvem Myší. Fotografie z celého pochodu můžete vidět ZDE.

Jirka

Kalendář akcí