Novoroční výstup na Čerchov

 

 

 Nejsem abstinent, ale 1. ledna ráno přede mnou můj pes nesroloval koberec a navíc jsem byl tradičně dobře vyspalý, proto nebyl žádný problém vyrazit na novoroční pochod. Letos jsem si vybral Novoroční výstup na Čerchov. Je to jeden z mých nejoblíbenějších kopců a navíc letos byl pochod na něj okořeněný o akci Vystup na svůj vrchol. Nebylo tedy co řešit. Vlak do Babylonu, začátku mé cesty, přijel se zpožděním a já si přál, vzhledem k tomu, že vlakem jezdím často a rád, aby neplatilo „Jak na Nový rok, tak po celý rok.“

Již na železniční zastávce byl vidět hřeben Českého lesa, respektive některé jeho části, vystupující nad inverzní oblačností. Moje kroky směřovaly přes Pec pod Čechovem, Mlýneček a Výhledy do Capartic, kde byl oficiální start. Toto stoupání jsem zvládnul zhruba za hodinu a během něj ještě stihnul vnímat námrazu na stromech, plotech a všem, co bylo přes noc venku, a na čem pak mráz vytvořil tuhle bílou krásu. V Caparticích jsem se přidal ke špalíru turistů jdoucích směrem k vrcholu. Na suchou silnici padaly místy vločky námrazy ze stromů, pod vrcholem zase některé úseky zpestřil led. Ale to jsem se již blížil k samému vrcholu Čerchova, kde bylo vidět něco pro tuto zimu neobvyklého – sníh. Ještě najít cíl. Povedlo se, příspěvek na Bezručovo chatu, Novoroční čtyřlístek, za odměnu pěkná novoročenka. Mohl bych se podívat zezhora na šedobílou mlhu v údolích Českého lesa. Nápad dobrý, ale ani tato jedinečná podívaná nedonutila moje nohy vstoupit na ochoz Kurzovy rozhledny. A tak mi musel stačit pohled z vyhlídky. I tak to stálo za to, jen studený vítr kazil tamní idylu. Také škoda, že jsem nechal doma rukavice a prsty už byly zmrzlé a necitlivé. Hurá tedy opět do pohybu. Teď již do Pece a dále na vlak do Pily, kterou jsem si zvolil jako cíl mého prvního pochodu v roce 2014.

Jirka

Kalendář akcí